موسسه پژوهشی ماد دانش پژوهان

مرکز جامع مشاوره و انجام خدمات پژوهشی و پژوهش های دانشگاهی

موسسه پژوهشی ماد دانش پژوهان

مرکز جامع مشاوره و انجام خدمات پژوهشی و پژوهش های دانشگاهی

مشاوره و انجام و نگارش پایان نامه کارشناسی ارشد
مشاوره و انجام و نگارش پروپوزال کارشناسی ارشد
مشاوره و انجام و نگارش پروپوزال دکتری
مشاوره و انجام و نگارش رساله دکتری
مشاوره و انجام پروژه های دانشگاهی
مشاوره و نگارش مقاله کنفرانسی
مشاوره و نگارش مقاله پژوهشی
مشاوره و نگارش مقاله ترویجی
مشاوره و نگارش مقاله مروری
فرمت بندی مقاله
سابمیت مقاله

118daneshgah.com
واتساپ و تلگرام: 09102340118
اینستاگرام: 118daneshgahcom@
پیامک: 50002357
تلفن: 02188524118




بایگانی

 


موسسه پژوهشی ماد دانش پژوهان
تضمین تعهد و پشتیبانی مستمر 


 

آئین نامه نحوه نگارش و تدوین پایان نامه های کارشناسی ارشد و رساله های دکتری

به منظور هماهنگی بیشتر و یکسان سازی پایان نامه ها و رساله های دانشجویان، آئین نامه حاضر که مختص واحد علوم وتحقیقات است، تنظیم و رعایت آن برای دانشجویان کلیه رشته های تحصیلی الزامی است .

الف) مشخصات ظاهری

1) کلیه مطالب و مندرجات پایان نامه یا رساله می بایست با برنامه word تایپ و حروف چینی شود.

2) ابعاد کاغذ مورد استفاده A4 (21*5/29) باشد .

3) جلد پایان نامه یا رساله از نوع گالینگور انتخاب و مندرجات روی آن به صورت زرکوب یا نقره کوب چاپ شود.

4) رنگ روی جلد برای پایان نامه های کارشناسی ارشد حتماً آبی تیره و برای رساله های دکتری حتما مشکی و ترجیحاً از نوع ساده انتخاب شود.

تبصره: چنان که متن پایان نامه یا رساله به زبان غیر فارسی تایپ می شود (برای رشته های زبان های خارجی) علاوه برمندرجات روی جلد که به زبان فارسی است، لازم است کلیه مندرجات به زبان مورد نظر درپشت جلد نیز طلاکوب یا نقره کوب شود.

ب) شرح روی جلد

به منظور راهنمایی بیشتر، نمونه ای از روی جلد پایان نامه یا رساله در صفحه شماره 6 این آئین نامه قرار گرفته که دانشجویان می بایست با توجه به مقطع تحصیلی (دکتری یا کارشناسی ارشد)، رشته تحصیلی و گرایش مربوطه و هم چنین سایر مشخصات (نام استادیار استادان راهنما و مشاور ، عنوان رساله یا پایان نامه، نام نگارنده (دانشجو) و سال تحصیلی، صفحه روی جلد پایان نامه یا رساله خود را تنظیم و بر روی جلد آن طلاکوب یا نقره کوب نمایند.

1) آرم دانشگاه به طول cm 4 و عرض cm3 در گوشه بالایی سمت چپ جلد قرار گیرد بطوری که فاصله لبه ابتدایی آن ازبالا و سمت چپ جلد cm5/1 باشد.

2) تمام مندرجات روی جلد (به غیر از آرم دانشگاه) نسبت به دو طرف چپ و راست آن باید کاملا ً در وسط قرار گرفته ، ترتیب و محل قرارگیری هریک ازمندرجات دقیقاً مطابق نمونه صفحه 6 باشد.

3) در صورتی که پایان نامه یا رساله بیش از یک جلد باشد، لازم است در پایین جلد شماره جلد نیز قید شود .

4) برای رشته های زبان های خارجی، کلیه مندرجات روی جلد به زبان مورد نظر ترجمه و در پشت جلد درج گردد. در این صورت آرم دانشگاه با ابعاد اشاره شده در بند 1 علاوه بر روی جلد، در پشت جلد نیز در گوشه بالایی سمت چپ جلد قرار گیرد.

ج) صفحات فرعی (صفحات ابتدایی)

1) نحوه شماره گذاری صفحات فرعی با حروف الفبای فارسی یا حروف ابجد (برای پایان نامه و رسالات به زبان فارسی)

و با حروف الفبای لاتین یا اعداد یونانی (برای پایان نامه ها و رسالات به زبان غیر فارسی) می باشد .

2) اولین صفحه پس از جلد و صفحه سفید (آستر بدرقه) بسم الله الرحمن الرحیم باشد و با شماره صفحه فرعی الف

شماره گذاری شود.

3) کلیه مندرجات روی جلد، با همان ترتیب، فاصله ها و فونت (قلم) های روی جلد در صفحه ب قرار گیرد.

4) صفحه ج به سپاس گزاری ها اختصاص دارد. متن سپاس گزاری حداکثر در یک صفحه تنظیم شود.

5) صفحه د مربوط به تقدیم به، می باشد. مطالب این قسمت نباید از یک صفحه تجاوز کند.

6) صفحات بعدی به فهرست مطالب (فهرست مندرجات) اختصاص دارد. فهرست شامل چکیده، مقدمه، بخش ها و عنوان بخش ها، فصل ها و عنوان فصل ها و هم چنین زیر بخش ها (درصورت نیاز) و فهرست منابع می باشد. لازم است شماره صفحه در مقابل هریک از عناوین فهرست مطالب قید شود .

درصورت نیاز بعد از فهرست مطالب، به ترتیب فهرست جداول، فهرست نمودارها و فهرست اشکال و فهرست نقشه ها تنظیم شود.

د) صفحات اصلی

1) اولین صفحه اصلی که با شماره صفحه 1 مشخص می شود چکیده یا خلاصه فارسی پایان نامه یا رساله است. متن چکیده در دو صفحه می بایست تنظیم گردد. (چکیده فارسی برای رشته های زبان های خارجی در اولین صفحه سمت راست پایان نامه یا رساله قرار می گیرد)

2) بعد از اتمام چکیده، توالی و ترتیب صفحات اصلی به صورت زیر باشد:

- مقدمه (شامل هدف، پیشینه تحقیق و روش کار و تحقیق)

- فصول پایان نامه

- نتیجه گیری و پیشنهادات

- پیوست ها

- فهرست منابع (ابتدا فارسی و سپس غیر فارسی)

- فهرست نام ها (در صورت تمایل)

- خلاصه انگلیسی

 


تذکرات مهم :

1- صفحات اصلی می بایست به صورت ساده و بدون استفاده از کادر و یا سرصفحه تایپ شود. در صفحات اصلی طول هر سطر cm 16 و فاصله سطرها از یکدیگر cm 1 در نظر گرفته شود. متن آن با فونت (قلم) 14 لوتوس نازک و تعداد سطرها در هر صفحه حداکثر 27 و حداقل 22 سطر باشد فاصله اولین سطر از بالای صفحه cm3 و فاصله آخرین سطر از پایین صفحه cm3 باشد. شماره صفحات اصلی به صورت اعداد فارسی تایپ شده فاصله آن تا پایین صفحه cm5/1 و کاملا ً در وسط صفحه قرارگیرد.

2- برای متن هایی که به زبان های خارجی تایپ می شود، فاصله هر سطر از سمت راست کاغذ cm2 و از سمت چپ آن cm3 در نظر گرفته شود. ضمناً شماره صفحات اصلی با رعایت فاصله cm5/1 از پایین صفحه به صورت لاتین و کاملاً در وسط صفحه تایپ شود.

3- برای شماره گذاری موضوع ها، شکل ها ، پیوست ها و فرمول ها به صورت زیر عمل شود:

- هریک از بخش های هر فصل با دوشماره که با خط تیره از یکدیگر جداشده اند مشخص می گردد. عدد سمت راست بیانگر شماره فصل و عدد سمت چپ شماره ترتیب بخش مورد نظر است. در صورتی که هر بخش دارای زیر بخش باشد، شماره هر زیر بخش درسمت راست چپ شماره مذکور قرار می گیرد. مثلا زیر بخش سوم از بخش چهارم فصل دوم بخش به صورت 2-4-3 شماره گذاری می شود.

- شماره گذاری شکل ها، جدول ها، نمودارها و نقشه ها نیز به صورت فوق می باشد. مثلاً دهمین شکل در فصل سوم به صورت (شکل 3-10) نوشته می شود .

- پیوست ها با حروف الفبای فارسی نام گذاری می شود. و به عنوان مثال سومین جدول در پیوست ب به صورت (جدول ب -3) نوشته می شود.

- برای شماره گذاری روابط و فرمول ها نیز عدد سمت راست بیانگر شماره فصل و عدد سمت چپ شماره رابطه مورد نظر است. مثلاً چهارمین رابطه در فصل سوم به صورت (4-3 )نوشته می شود.

4- هنگام نوشتن فهرست منابع به مسائل زیر توجه شود:

الف- ترتیب نوشتن منابع برحسب حروف الفبای فارسی باشد.

ب- ابتدا منابع فارسی و سپس منابع غیر فارسی نوشته شود.

1. شماره و ردیف 2. نام خانوادگی نویسنده 3. نام کوچک نویسنده 4. سال انتشار (برای برخی از رشته های علوم انسانی سال انتشار در آخر آورده می شود) 5. عنوان کتاب، مقاله، گزارش، پایان نامه یا رساله 6. نام ناشر، مجله، سمینار یا موسسه علمی که مقاله در آن چاپ شده و یا نام دانشگاهی که پایان نامه در آنجا ارائه گردیده است (شماره و سال مجله قید شود) 7. شماره صفحاتی که مطلب مورد نظر از آن استخراج شده است.

5- در انتهای پایان نامه یا رساله لازم است خلاصه انگلیسی (ترجمه چکیده فارسی به زبان انگلیسی) حداکثر در دو صفحه قرار گیرد. ذکر عنوان پایان نامه یا رساله در بالای متن و نام دانشجو به عنوان نگارنده در انتهای متن انگلیسی الزامی است.

6- علاوه بر تایپ پایان نامه یا رساله با رعایت موارد فوق، لازم است 2 نمونه فرم مربوط به ساختار بانک اطلاعات و ارائه چکیده پایان نامه یا رساله، که در صفحات 4 و5 این آئین نامه درج شده، توسط دانشجو تکمیل و با برنامه word تایپ شود.

7- در مرحله بعد از دفاع لازم است تعداد 3 نسخه CD متن نهایی پایان نامه یا رساله به طور کامل و هم چنین فرم های ساختار بانک اطلاعات و چکیده پایان نامه یا رساله (متن پایان نامه یا رساله و فرم های مزبور در دو فایل مجزا ولی در یک CD ذخیره شود) علاوه بر تعداد 2 نسخه پایان نامه یا رساله مجلد صحافی شده به حوزه معاونت پژوهشی دانشگاه ارائه شود.

 


روش های تماس

تلفن دفتر مرکزی-خطوط ویژه: 02188524117-02188524118

وب سایت: https://www.118daneshgah.com

 تلگرام – واتس اپ:  09102340118

اینستا گرام: 118daneshgahcom@

ایمیل: info@118daneshgah.com

پیامک: 50002357


کلید واژه ها و برچسب ها: مشاوره و انجام و نگارش پایان نامه کارشناسی ارشد+مشاوره و انجام و نگارش پروپوزال کارشناسی ارشد+مشاوره و انجام و نگارش پروپوزال دکتری+مشاوره و انجام و نگارش رساله دکتری+مشاوره و انجام پروژه های دانشگاهی+مشاوره و نگارش مقاله کنفرانسی+مشاوره و نگارش مقاله پژوهشی+مشاوره و+نگارش مقاله ترویجی+مشاوره و نگارش مقاله مروری+فرمت بندی مقاله+سابمیت مقاله+نگارش پایان نامه حقوق+نگارش رساله دکتری حقوق+نگارش رساله دکتری مدیریت+نگارش پایان نامه آموزش زبان انگلیسی+نگارش رساله دکتری آموزش زبان انگلیسی+نگارش پایان نامه ارشد مدیریت مالی +نگارش پروپوزال دکتری حسابداری+نگارش رساله دکتری حسابداری